Ryhmätyö koulutusohjelman näkökulmasta

1. Valitaan ryhmä niin, että henkilöt eivät ole aina samoja

2. Valitaan aihe joko valmiiksi annetuista tai keksitään itse. Aihe valitaan oman mukavuusalueen ulkopuolelta.

3. Tehdään suunnitelma ja aikataulu ensimmäisessä tapaamisessa

4. Mietitään mielenkiintoinen näkökulma aiheeseen.


5.Keksitään innovatiivinen esitystapa esim. näytelmä tai keskustelutilaisuus

6. Jaetaan vastuualueet ja sovitaan aika, jolloin ryhmätyötä tehdään yhdessä

7. Kerätään tietoa mahdollisimman monista lähteistä. Kaikki myös muistavat lähdekritiikin ja lähdeviitteiden merkkauksen.

8. Tavataan säännöllisesti ja seurataan työn edistymistä aikataulun mukaan.

9. Valmis ryhmätyö esitellään luokalle ja aiheesta keskustellaan innovatiivisissa merkeissä.

Ohessa kuva esimerkillisen hauskasta tavasta käydä koulua :)

default-normal.jpg

Seuraa tiedote miten asia oikeasti menee:


 

1. Valitaan ryhmä ja mieluiten sellaiset kenen kanssa on ennenkin ollut

2. Valitaan nopeasti mahdollisimman helppo aihe

3. Jaetaan aihe ryhmäläisten kesken facessa, koska mikään tapaamisaika ei sovi kaikille tai no kenellekään

4. Merkataan ylös esityspäivä ja yritetään muistaa se.

5. Innovatiivisesti valitaan esitystavaksi poverpoint. Päätetään kuka sen tekee

6. Kaikki kirjoittaa oman osansa ja lähettää kokoojalle, jos muistaa ajankohdan oikein.

 

7. Esitetään mahdollisimman nopeasti läpi.

8. Jos aiheesta vahingossa syntyy keskustelua pitää se lopettaa, koska luento loppuu.

Sitten lyödään ryhmätöitä joka toiselle kurssille ja soppa on valmis. Luovaa oppimista ja ajankäytön hallinnan opettelua..